PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : برنامه نویسی به زبان Python در موبایل برای موبایل ( سیمبین سری 60 ورژن 3 Ui )



بیلچه
11-07-2007, 02:16
Python script _1_3_14_3rd

دوستان علاقه مند اول از همه سلام و بعد از اون فایل زیر رو که 800 کیلوبایت هست را دانلود کنند و دوفایل داخلش رو روی گوشی نصب کنند .

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشین .

برای بار 500 دم این برنامه سیمبین ورژن 3 هست . یعنی گوشی های زیر :
3250 5500 6110 5700
N71 N73 N75 N76 N77 N80 N81 N82 N83 N91 N92 N93 N95
E50 E60 E61 E62 E65 E70 E90
و چند مدل بسیار محدود از LG و سامسونگ

کتابخانه ها .. ورژنهای جدید .. SDKها و... را از آدرس زیر دانلود کنید.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موید باشید.

این برنامه کاملا رایگان می باشد . برای سلامتی نویسنده صلوات .

بیلچه
11-07-2007, 02:31
با اجازه ی آقای :


bayazee
کاربر فعال انجمن لینوکس
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تاريخ عضويت: May 2006
محل سكونت: tmp/
پست ها: 561








پایتون یک زبان سکریپتی و بسیار قدرتمند و گسترده هستش و این روزا می تونید آثاری از نفوذش رو تقریبا همه جا ببیند از پروژه های ساده و بسار کوچک گرفته تا پروژه های عظیم چون برخی از نرم افزار های NASA . شاید بپرسید دلیلش چیه ؟ خوب دلایل زیادی داره . اینم بگم که هر زبانی برای یک استفاده بخصوص طراحی شده و تو همون زمینه بهتر جواب میده . زبانی مثل Pascal برای آموزش برنامه نویسی , زبانهایی چون C و اسمبلی هم واسه برنامه های سیستمی و سیتم عامل و زبانی چون php برای طراحی سایت . و استفاده از هر یک به جای دیگری امکان پذیر ولی نا صحیح می باشد . حالا دیگه کسی نمی یاد gui خودش رو با C کار کنه !! علاوه بر اینکه Python زبانی عملی برای برنامه های کاربردی میباشد یه جورایی میشه ازش تو زمینه هایه دیگه ای مثلا برنامه نویسی سیستمی – رابط کاربری (gui) – کامپوننت – برنامه نویسی اینترنت – برنامه های عددی و محاسباتی – برنامه های پایگاه داده – پردازش تصویر – هوش مصنوعی – اشیا توضیع شده – شبیه سازی – روباتیک – برنامه نویسی موبایل – امنیت و شبکه و ... استفاده کرد !!!!
و اما چرا باید از پایتون استفاده کنیم ؟؟
پایتون شی گراست :
پایتون زاتا یک زبان شز گراست و از ویژگی های پیشرفته شی گرایی چون وراثت – چند شکلی – سربار گزاری عملگر و ... پشتیبانی می کند اگر شما با برنامه نویسی شی گرا آشنایی ندارید پایتون یک راه حل عالی واسه یاد گرفتنشه !!! نکته جالب و یک ویژگی منحصر به فرد پایتون که لقب چسب را بارای پایتون به ارمغان آورده امکان استفاده از کد ها و کلاس های نوشته شده در زبانهای دیگری چون ++ C و Java هستش و یه جورایی کار چسباندن قطعات کد جدا و فقط نوشتن بدنه اصلی به عهده پایتون است .
پایتون رایگان است !!
پایتون یک زبان رایگان و باز متن هستش که این روزا بحث اکثر محافل شده . با کمی توجه به این نکته که دیر یا زود قانون کپی رایت (اون طوری که من از منابع موثق شنیدم 2 سال بعد !!)می یاد و فکر نمی کنم تو کشوری مثل ایران و پس از جوی مثل الان کسی حاضر بشه یه نر افزار رو با قیمت واقعی اون بخره ( مثلا 100 هزار تومن واسه ویندوز !!) پس می شه گفت تها گزینه واسه ما نرم افزار های باز متن و رایگان هستش البته تنها دلیل رایگان بودت این دسته از نرم افزار ها نیستش . موضوعات مهم دیگری هم هست که خودشون یه مقاله جدا هستن ...
پایتون یک زبان پورتابل یا قابل انتقال می باشد :
چون پایتون با زبان پورتابل C نوشته شده می تواند به صورت مجازی بر روی هر سیستمی کامپایل و اجرا شود . اگه یادتون باشه گفتم این یه زبان اسکریپتی یعنی در حالت معمول به فایل اجرایی تبدیل نمی شه بلکه یک ماشین مجازی فایل کد رو می خونه و همزمان اونارو تفسیر کرده و اجرا می کنه . پس شما می تونید یک برنامه رو تو ویندوز بنویسید و سپس انو بدون تغییر روی لینوکس یا مکینتاش یا هر سیستم عامل و سخت افزار دیگری که پایتون روی آن نصب باشد اجرا کنید .
پایتون قدرتمند است :
پایتون یه زبان چند رگه هستش . پایتون از زبانهای اسکریپتی (برای مثال : Tcl , Scheme , Perl) و زبانهای سیستمی (برای مثال : C++ , C و Java ) مشتق شده . بنابراین تمام سادگی و راحتی کار زبان های اسکریپتی و ویژگی ها و قدرت زباهای سطح پایین را داراست .
پایتون قابلیت استفاده از کد های نوشته شده با سایر زبان ها را دارد :
این ویژگی یکی از پرکاربرد ترین و قوی ترین ویژگی های پایتون می باشد . شما می توانید قطعه از کد را در زبانی چون C , C++ و Java نوشت اونو تبدیل به فایل اجرایی کرد و سپس ازش در برنامه نوشته شده با پایتون استفاده کرد . و یا از توابع کتابخانه و کامپوننت هایی چون COM API استفاده کرد .
یادگیری و استفاده از پایتون بسیار راحت می باشد :
بی شک و حداقل از نظر من و بسیاری از برنامه نویسان پایتون این زبان یکی از آسان ترین زبان ها برای یادگیری و استفاده می باشد و از آن به عنوان یک زبان سریع برنامه نویسی یاد می کنند . این زبان نیازی به کامپایل ندارد و شما مستقما می توانید پس از نوشتد کد و با یک دستور آن را اجرا کنید . دستورات این زبان بسیار نزدیک به زبان انسان می باشد . برای مثال برنامه Hello World را که اولین برنامه ساده می باشد را در دو زبان C و Python مقایسه کنید :

#include <stdio.h>
int main()
{
printf("Hello World ");
return 0;
}
ابتدا باید این برنامه را بنویسید و آن را یا دستوری چون cc helloworld.c -o hello کامپایل و سپس با دستور hello/. اونو اجرا کنید . اما بوسیله پایتون در یک فایل متنی بنویسید :

print "Hello World !!"
و با دستور python hi.py اونو اجرا کنید .
با کم شدن حجم کد برنامه نویسی راحت تر و رفع اشکال و توسعه آن آسان تر می شود .
اهمیت پایتون :
مطمن هستم با اهمیت لینوکس و نرم افزار های باز متن در ایران آشنا هستید همانطور که می دانید سیستم عامل ملی ما بر پایه لینوکس می باشد و این لازمه توسع برنامه نویسی تحت لینوکس را برایمان آشکار می کند . شاید فکر کنید زبان برنامه نویسی و انتخاب اکثر لینوکس کاران C می باشد این تفکر درستی است اما نه برای برنامه هلی کاربردی مانند یک برنامه حسابداری . پایتون در سراسر دنیا از اهمیت ویژهای برخوردار می باشد و رفته رفته به جایگاه اصلی و لایق خود نزدیک می شود . جالب است بدانید مایکرو سافت نیز این زبان را با نام IronPython در تکنولوژی Net. خود گنجانده است !!
به نظر من وظیفه ما این است که با تلاش و همکاریكشورمون ايران رو نیز به جایگاهی که باید خیلی وقت پیش آنجا می بودیم پيش ببريم .







اطلاعات کاملتر تاپیک زیر :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

elendil
11-07-2007, 11:23
بیلچه جان ممنون مقدمه خوبی بود

بیلچه
11-07-2007, 17:35
مثل اینکه برنامه نویسی طرفدار نداره . لازم به ذکر هست برنامه ی بالا نسخه ی Uiq3 هم داره .


بیلچه جان ممنون مقدمه خوبی بود

قربان شما . البته نوشتم مقدمه مال من نیست . نوشته ی یکی از دوستان هست توی همین انجمن . البته خودشون آموزش دادن ولی یه مقدار سطح بالا .

بیلچه
11-07-2007, 22:25
Python script _1_3_17_3rd


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

ابتدا فایل حجیم را نصب کنید.

PLAΨMID
12-07-2007, 01:54
سلام .

دمت گرم داداش . من كه قبلا هم گفتم تا آخرش هستم .

مثل اینکه برنامه نویسی طرفدار نداره . لازم به ذکر هست برنامه ی بالا نسخه ی Uiq3 هم داره .

داداش اگه صبر كني طرفداراشم پيدا ميشن .

GnuHDL
12-07-2007, 02:11
پایتون زبان اسکریپتی قدرتمندیه ممنون دوست عزیز از این تاپیکت
آشنا کردن کاربرای ایرانی با این زبان در کنار برنامه های تحت جاوا میتونه هم به خود جامعه کاربران سیستم عاملهای مثل سیمبیان که پایتون رو ساپورت میکنه کمک کنه هم برنامه نویسان پایتون که تحت تاثیر اون روحیه همکاری گنولینوکسی معمولا برنامه ها رو رایگان مینویسن.
به هر حال ممنون
اینم یه سایت فارسی زبانه راجع به پایتون واسه اون دسته که شاید کنجکاو شده باشن
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بیلچه
13-07-2007, 15:08
با تشکر از دوستان

نسخه ی 1.4 این برنامه . این نسخه 5 روز هست که ارزه شده. من این نسخه رو با تمام مخلفاتش براتون گذاشتم . مجموع فایل ها 32 مگ بود . فشرده اش کردم 12 مگ شد.




برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

در اولین فرصت هسته و script shell برنامه رو به صورت جدا براتون آپ می کنم . فکر کنم 1 مگ حجمش بشه.

بیلچه
26-07-2007, 19:33
دیروز که آمار دانلود رو دیدم خیلی خوشحال شدم . حالا در یکاقدام بی نظیر سایت mobilenin.com که آموزش برنامه نویسی به زبان پایتون برای موبایل هست را دانلود کردم. پایه هاش اعلام آمادگی کنند تا بذارم. حجم فایهال اونقدر نیست مه با dial up بشه دانلود کرد.شما بادانلود این این سایت میتونید مطالاب را به صورت آفلاین در خانه خودتون مطالعه کنید. لینکهای داخل صفحات هم فعال هست .

پس هر چه زودتر پایه هاش اعلام آمادگی کنند.

بیلچه
27-07-2007, 00:01
هااااااااااااااااااااا

نمی دونم چه اتفاقی افتاد . کل سایت 4 مگ شد. که البته 35 مگ هم فایل دانلودی داره که اغلبشون همون زبان برنامه نویسی هست.

با این وجود dial up ها هم می تونند دانلودکنند.

خودم هم دایل آپ دارم . برام سخته آپ کنم. ی هچند روز دیگه آپ می کنم.

پایه هاش اعلام حضور کنند.

GnuHDL
27-07-2007, 10:17
بیلچه جان میشه بگی اون ۱۲ مگ دقیقا شامل چی هست؟ من از sourceforge هر دو فایل مربوط به گویشی رو دانلود کردم حجمش خیلی کمتره؟ ضمننا اگه امکان داره برنامه تبدیل py2sis رو هم بزارین خیلی ممنون میشم راجع به گذاشتن اون سایت هم چه بشه چه نه ممنون

بیلچه
28-07-2007, 23:33
12 مگ رو پایتونی هست که شما برای گوشی دانلود می کنید و روی گوشی نصب می کنید.
هر دو ورژن s60v3 s60v2 رو هم شامل می شه. فکر کنم کار اشتباهی کردم که قاطی آپلود کردم . چون فقط یکی از موارد بالا به درد یک نفر می خوره. و همچنین اغلب حجم مال سرویس پک های s60v2 هست که خودمم نمی دونم چی هست !!!! فکز کنم از خود سایتش بگیرید سنگین تر باشه . آدرس :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

به 2ndED و 3rdED دقت کنید.

فردا صبح هم اون 4 مگ سایت رو آپ می کنم.

بیلچه
29-07-2007, 11:07
اینم اونی که قول داده بودم :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

می گم اصلا این تاپیک 12 تا پست بیشتر نداره چجوری 3 صفحه هست ؟؟؟ ( هر صفحه 10 تا پست داره )

GnuHDL
29-07-2007, 20:33
سلام اگه فقط هدف نصب python رو گوشیه و اجرا کردن برنامه هاش
دوستان میتونن به این لینک هم علاوه بر اونی که شما گفتین برن

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبه خصوص اینجا

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدو از بین اون فایلها فقط دو فایل رو احتیاج هست که رو هم حدود 5.6 مگ هست توجه کنید که اون فایلهای SDL واسه برنامه نویس هاست و شما بهش احتیاج ندارین نصبش هم خیلی ساده است
مثلا گوشیهای s60 ورژن ۳ باید اینا رو دانلود کنه
PythonForS60_1_4_0_3rdEd.sis
PythonScriptShell_1_4_0_3rdEd.sis
واسه ورژن دو هم مثل ان ۷۰ خوب دیگه مثل بالا ولی ورژن ۲
داکیومنتها و realase note و SDL و.... لازم نیست دانلود کنید

amirkhan_20e20
07-08-2007, 01:09
یزای a1200 چیزی گیر میاد؟ اخه اونم linux base هستش دیگه

بیلچه
07-08-2007, 13:45
در مورد لینوکس های روی موبایل اطلاعی ندارم ولی زبان برنامه نویسی پایتون روی تمامی توزیع های لینوکس قابل نصب هستند و همه پایتون و لینوکس را با هم می شناسن .

اصلا برنامه ای برای این گوشی هست که مربوط به سیستم عاملش باشه ؟

nh_z
23-08-2007, 16:00
وقتی خواستم قسمت AniSimb رو نصب کنم به علت ذکر شده در تاپیک زیر نشد.
لطفا در اون تاپیک راهنمایی کنید.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

بیلچه
25-08-2007, 00:00
وقتی خواستم قسمت AniSimb رو نصب کنم به علت ذکر شده در تاپیک زیر نشد.
لطفا در اون تاپیک راهنمایی کنید.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

آدرسی که شما گذاشتید دوست عزیز من نمی تونم ببینم . می نویسه دسترسی بهش ندارید.

S@M@Nd
29-08-2007, 01:25
بیلچه جان منبعی سراغ داری که در رابطه با این برنامه آموزشه کاملی داده باشه . ازش خوشم اومده .

بیلچه
30-08-2007, 02:19
منابع زیادی هست .

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
و...
البته چند صفحه قبل یه فایل 4 مگی گذاشتم اون خیلی به درد بخور هست برای آموزش.
مشکلی که وجود داره اینه که آموزش های داده شده سطحشون بالا هست و به درد مثلا یکی مثل من که خیلی برنامه نویسی کار نکرده زیاد نمی خوره . ولی به هر حال همون فایل 4 مگی صفحه گذشته که دانلود یک سایت آموزشی مخصوص موبایل هست رو به شما پیشنهاد کردم و اینم بگم چون کسی دنبال پایتون نرفته دلیلی برای سخت بودنش نیست بلکه معلول این هست که کسی حرفه ای نخواسته برای موبایل برنامه بنویسه .

parhamak
30-10-2007, 13:28
کجای python برنامه می نویسن inter active

بیلچه
01-11-2007, 01:49
کجای python برنامه می نویسن inter active

درسته در قسمت INTERACTIVE CONSOLE باید دستدرات نوشته بشه.

به تجربه من فهمیدم وقتی یه کد را وارد کنیم باید یه 2 ثانیه صبر کینم تا حرف آخری هم ثبت بشه بعد ENTER کنیم وگرنه حرف آخر به حساب نمی یاد ( می تونی زرنگی کنی و حرف آخری رو که زدی یه حرف الکی بزنی تا حرف الکیه حساب نشه:31: )
























به زودی آموزش فارسی پایتون در همین جا. به همراه مثال های قابل دانلود به صورت فایل PY

nima_949
01-11-2007, 02:49
نیومدی نیومدی حالا که اومدی دست پر اومدی
راستی این عکس خودته گذاشتی آواتور

parhamak
02-11-2007, 17:05
مثل این که تو این تاپیک همه اصفانی اند . از دانشگاه نجف آباد هم داریم یا نه؟

zand120
18-12-2007, 01:34
بیلچه جان من شدیدا دنبال یه همچین چیزی بودم و پایه ام.
پس چرا ادامه ندادید؟
من ++C و vb6 و vb.net کار کردم. امید وارم کار با اینم راحت باشه.

بیلچه
18-12-2007, 21:03
نیومدی نیومدی حالا که اومدی دست پر اومدی
راستی این عکس خودته گذاشتی آواتور

قربونت ! نه ماله یه بنده خدایی هست تو اینترنت پیداش کردم.


مثل این که تو این تاپیک همه اصفانی اند . از دانشگاه نجف آباد هم داریم یا نه؟

من خودم این ترم رو نجف آباد خوندم.


بیلچه جان من شدیدا دنبال یه همچین چیزی بودم و پایه ام.
پس چرا ادامه ندادید؟
من ++C و vb6 و vb.net کار کردم. امید وارم کار با اینم راحت باشه.

بابا شما اینکاره اید.
من تو عمرم برنامه نویسی زیاد کردم ولی همه ی زبان های برنامه نویسی را تا حلقه ی تکرار بیشتر یاد نتونستم بگیرم.
من می خوام این آموزش ها را بر مبنای همون سایتی که معرفی کردم بنویسم.
شما اگه خیلی مشتاق هستی می تونی فایل زیر رو دانلود کنی. این فایل حاوی صفحات ذخیره شده ی همون سایت هست.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

nima_949
19-12-2007, 00:29
فکر کردم عکس خودته ؟؟؟

asfa
22-12-2007, 15:16
از دوستانی که adsl دارن لطفا این نرم افزار رو یه جا آپ کنن که resume هم داشته باشه 4shared نداره .منم دوست دارم ....

بیلچه
03-01-2008, 22:03
درس اول
از آموزش پایتون

دانلود به صورت پی دی اف :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

nima_949
03-01-2008, 22:49
ممنون از تو

PLAΨMID
04-01-2008, 22:55
مرسي داداش .

GnuHDL
07-01-2008, 13:45
خيلي خوبه دوست عزيز همينطور ادامه بده.
..
ممنون

shahabsafa
11-01-2008, 11:07
هرکس دوست داره یه سری هم اینجابزنه.بدنیست....


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

hidalgo_o_139141
11-01-2008, 20:17
:11::10::12:سلام بيلي جون؛ دستت درست؛ كارت حرف نداره جوون داداش

بیلچه
18-03-2008, 03:10
کمک.
یکی از دوستان من 5700 داره.
وقتی می خوای در پایتون در قسمت interactive console از یک علامت استفاده کنی دکمه ی ستاره کار نمیکنه.
اگه کسی 5700 داره یه چکی بکنه ببینه همین مشکلو داره یا نه ؟

بیلچه
18-03-2008, 03:14
به وسیله ی برنامه ی زیر می تونید تمام SMS های خودتون را در آدرس E:/SMS.txt داخل یک فایل text دخیره کنید.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیددوست اگه می خوان برنامه ی بالا را به گوشی انتقال بدند آنرا در یک فایل TEXT کپی کرده و در قالب ANSI ذخیره کنند. (UTF-8 و UNICODE خیر) البته توجه کنید که بعد از ایجاد فایل پیوند فایل رو به py تغییر بدید یعنی کلا اسم فایل مثلا بشه : SMS.py

سپس به گوشی منتقل کرده و در پوشه ی Python قرار بدهند.
سپس از طریق گزینه ی Run Script برنامه ی Python برنامه را اجرا کنند.