PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اجرای برنامه ای به زبان ویژوال سی پلاس پلاس روی کامپیوتر دیگر



zn382
25-09-2007, 13:59
یک برنامه به زبان ویژوال سی پلاس پلاس دا نت 2005 نوشته ام .حال می خواهم آن را روی کامپیوتر دیگری که دات نت رویش نصب نیست اجرا کنم اما اجرا نمی شود . حتی با نصب فریم ورک هم کار نمی کند در حالیکه برنامه های وی بی دات نت و سی شارپ فقط با نصب فریم ورک اجرا می شوند . اگر کسی راه حلی دارد لطفا مرا راهنمایی نماید.

_H2_
25-09-2007, 14:13
سلام
در انتهای تاپیک دیگری هم همین سوال را پرسیدید و حالا که اینجا دیدم تاپیک جدید زده اید گفتم همان جواب را اینجا هم پست کنم.
VC++2005 تنها زبان در مجوعه VS.Net2005 است که نگارش دات نتی و غیر دات نتی دارد و کاربران حق انتخاب دارند.
اگر از نگارش دات نتی اش (پروژه های CLR) استفاده کنید طبیعتاً امکانات و کلاسس های فریم وروک را در اختیار دارید ولی در نهایت نیاز به نصب فریم ورک هم بدیهی است. (پروژه های VB.Net و C#.Net صرفاً و مطلقاً فقط از همین نوع هستند.)
و باید Setup بسازید و فریم وروک را نصب کنید و اگر کار نمیکند بدون شک جایی را خودتان اشتباه کرده اید.

اگر از نگارش غیر دات نتی (پروژه MFC و ATL) طبیعتاً خبری از کلاسس های فریم وروک نیست و در مقصد هم اگر خودتان از ActiveX خاصی استفاده نکرده باشید به راحتی و بدون نصب هیچ چیز خاصی اجرا میشود.

وضعیت کاملاً مشخص است، اگر مشکلتان حل نشد پیغام خطا را اینجا بگذارید.

zn382
25-09-2007, 15:11
سلام
من از نگارش دات نتی استفاده کرده ام و برای برنامه ام هم یک ست آپ ساخته ام و که قبل از نصب برنامه ام در صورت نبود فریم ورک آن را نصب می کند و سپس برنامه خودم را نصب می کند.و برنامه ام خطا ندارد چون وقتی دات نت را نصب می کنم اجرا می شود و از اکتیو ایکس هم استفاده نکرده ام متن پیغام خطا این است :

This application has failed to start because the application configuration is incorrect. reinstalling the application may fix the problem.

در ضمن برای اینکه مطمئن شوم دو تا برنامه کوچک هم با ویژوال سی پلاس پلاس و یکی دیگر با وی بی نوشتم که در هر دو با کلیک روی یک دکمه پیغامی نمایش داده می شود و هر دو را روی کامپیوتری که فقط فریم ورک رویش نصب بود تست کردم برنامه به زبان وی بی اجرا شد ولی سی پلاس اجرا نشد بعد یک تست دیگر انجام دادم فریم ورک را پاک کردم و برنامه وی بی ام را اجرا کردم باز همان پیغامی که بالا برایتان نوشته ام را داد.

zn382
26-09-2007, 09:12
کسی نیست مرا یاری کند؟

zn382
26-09-2007, 10:28
در ضمن چرا پروژه Mfc من روی کامپیوتر دیگر که دات نت ندارد اجرا نمی شود؟؟؟؟؟ از هیچ چیز خاصی هم در برنامه استفاده نکرده ام فقط یک دیالوگ دارد که روی یک دکمه کلیک کرده پیغام Hello نمایش داده می شود.همان پیغام قبلی را می دهد.

This application has failed to start because the application configuration is incorrect. reinstalling the application may fix the problem

آیا لازمست تنظیمات خاصی را انجام داده بعد برنامه ام را دوباره بیلد کنم؟

_H2_
27-09-2007, 13:31
سلام
میبخشید دیروز نبودم.
لطفاً کمی صبر کنید و اجازه دهید تستی کنم،



دو تا برنامه کوچک هم با ویژوال سی پلاس پلاس و یکی دیگر با وی بی نوشتم که در هر دو با کلیک روی یک دکمه پیغامی نمایش داده می شود و هر دو را روی کامپیوتری که فقط فریم ورک رویش نصب بود تست کردم برنامه به زبان وی بی اجرا شد ولی سی پلاس اجرا نشد بعد یک تست دیگر انجام دادم فریم ورک را پاک کردم و برنامه وی بی ام را اجرا کردم باز همان پیغامی که بالا برایتان نوشته ام را داد.
خیلی عجیب است!!!!!!
فقط توجه داشته باشید که VB فقط EXE از نوع CLR می سازد ولی ++VC میتواند CLR و MFC و ATL را تک یا حتی مخلوط داشته باشد و حدس میزنم جایی را اشتباه کرده اید.
کمی صبر کنید .... :11:

_H2_
29-09-2007, 10:16
سلام
من یک نیمچه بررسی کردم و توجه شدم که پروژه های عادی VC++2005 برای کار کردن صحیح نیاز به:
1- نصب پکیج WindowsInstaller3.1 (که احتمالاً انجام داده اید.)
2- نصب پکیج vcredist_x86 که از مسیرهای زیر قابل وصول است!.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
3- حتماً هم برنامه نهایی را در حالت Release کامپایل شده باشد.