امن‌ترین فرودگاه‌های جهان!

معمولا اگر بخواهید سفری هوایی داشته باشید، یکی از مهم‌ترین موارد برای شما و همراهان، امنیت سفر است. آمار‌های متعددی درباره امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی و هواپیماها وجود دارد. امنیت از مواردی است که بر فروش بلیط هواپیما مقدم است و باید به آن توجه زیادی داشت. فرودگاه‌های بسیاری در دنیا وجود دارند که مسافران از آن‌ها برای تردد بین شهرها و کشورهای مختلف استفاده می‌کنند. در این‌مقاله می‌خواهیم تعدادی از امن‌ترین فرودگاه‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

ایمن‌ترین فرودگاه جهان در سال 2023 کدام است؟ بررسی میزان امنیت فرودگاه قبل از سفر می‌تواند سفر را جذاب‌تر کند. اگرچه تمهیدات امنیتی شدیدی در فرودگاه‌ها وجود دارد، اما برخی از فرودگاه‌ها توانسته‌اند بهتر از بقیه عمل کرده و در لیست بهترین و امن‌ترین فرودگاه‌ها جهان قرار داشته باشند. فرودگاه اینچئون سئول به‌عنوان برنده جایزه امن‌ترین فرودگاه جهان معرفی شده است. بعد از آن از فرودگاه زوریخ در رتبه دوم و فرودگاه بین‌المللی کانسای در رتبه سوم قرار دارد.

فرودگاه اینچئون سئول

فرودگاه بین‌المللی اینچئون امن‌ترین فرودگاه جهان در سال 2023 است. این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه کره جنوبی است. همچنین، این فرودگاه اصلی در خدمت منطقه پایتخت سئول و یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است. فرودگاه بین‌المللی اینچئون به‌عنوان چهارمین فرودگاه برتر جهان توسط Skytrax رتبه‌بندی شده است.

علاوه‌بر‌این، Skytrax این‌فرودگاه را به‌عنوان بهترین فرودگاه بین‌المللی ترانزیتی در جهان و یکی از تمیزترین فرودگاه‌های جهان رتبه‌بندی کرده می‌کنند. این‌فرودگاه یکی از فرودگاه‌های پنج‌ستاره Skytrax است و جایزه امن‌ترین فرودگاه جهان را نیز دریافت کرده است. فرودگاه بین‌المللی اینچئون هرساله در صدر این رتبه‌بندی قرار گرفته است. بهترین فرودگاه جهان را از سال 2005 تا 2011 توسط شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) رتبه‌بندی می‌کند. هنگام مراجعه به سایت‌های فروش بلیط هواپیما می‌توانید درباره این‌فرودگاه بخوانید.

فرودگاه زوریخ

فرودگاه زوریخ

فرودگاه زوریخ بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی سوئیس و یکی از 10 فرودگاه برتر جهان در سال 2023 است. این‌فرودگاه همچنین مرکز اصلی خطوط هوایی بین‌المللی سوئیس است. آتش‌نشانی فرودگاه مسئول اطفای حریق در فرودگاه زوریخ است و به‌صورت شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش است. در مواقع اضطراری، طبق استانداردهای بین‌المللی، تیپ باید حداکثر تا سه دقیقه بتواند به هر مکانی در محوطه فرودگاه به مساحت 880 هکتار برسد. وسایل نقلیه آنها دارای موتورهای بسیار قدرتمند و مخازن با ظرفیت بالا هستند.

در منطقه زوریخ، ترافیک هوایی غیرنظامی و نظامی مختلط از سال 1909 به بعد در فرودگاه دوبندورف در شمال شرقی شهر توسعه یافت. اولین پرواز بین‌المللی از سوئیس در 21 ژوئیه 1921 فرود آمد. با مراجعه به سایت‌های فروش بلیط هواپیما می‌توانید درباره این‌فرودگاه بخوانید.

فرودگاه کانسای

فرودگاه بین‌المللی کانسای به‌عنوان سومین فرودگاه امن جهان در سال 2023 رتبه‌بندی شده است. این فرودگاه بین‌المللی اولیه در منطقه اوزاکای بزرگ ژاپن و نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی به شهرهای اوزاکا، کیوتو و کوبه است. علاوه‌بر‌این، کانسای در چهارم سپتامبر 1994 برای رفع ازدحام در فرودگاه بین‌المللی اصلی اوزاکا افتتاح شد. در سال 2016، 25.2 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند که این فرودگاه را به سی‌امین فرودگاه شلوغ آسیا و سومین فرودگاه شلوغ ژاپن تبدیل کرد. در سال 2020، کانسای جایزه Skytrax را برای بهترین کارکنان فرودگاه در آسیا، بهترین کارکنان فرودگاه در جهان و بهترین فرودگاه جهان برای تحویل چمدان دریافت کرد.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور از زمان افتتاح بیش از 620 جایزه از جمله 28 جایزه “بهترین فرودگاه” در سال 2019 به دست آورده است. این یک فرودگاه بین‌المللی غیرنظامی بزرگ است که به سنگاپور خدمات می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز حمل‌ونقل در آسیا است. این فرودگاه در حال حاضر توسط Skytrax به‌عنوان یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان رتبه‌بندی شده است، اولین فرودگاهی در جهان که به مدت هشت سال متوالی این کار را انجام می‌دهد.

از نوامبر 2020، فرودگاه چانگی به بیش از 100 شرکت هواپیمایی خدمات‌رسانی می‌کند که به 400 شهر در تقریبا 100 کشور و منطقه در سراسر جهان پرواز می‌کنند. علاوه بر این، تقریبا 7400 پرواز در هفته یا هر 80 ثانیه یک پرواز از چانگی وارد یا خارج می‌شوند.

علاوه بر این، برای ارقام سال 2019 منتشر شده توسط فرودگاه، فرودگاه 68،300،000 مسافر را جابه‌جا کرده است که بیشترین میزان در تاریخ ۳۸ساله خود است. این فرودگاه آن را به هفتمین فرودگاه شلوغ جهان از نظر ترافیک بین‌المللی مسافر و سومین فرودگاه شلوغ در آسیا تبدیل کرد.

فرودگاه هنگ‌کنگ

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ فرودگاه اصلی هنگ‌کنگ است که در جزیره چک لاپ کوک هنگ‌کنگ ساخته شده است. این فرودگاه در رتبه پنجم امن‌ترین فرودگاه جهان توسط Skytrax قرار گرفته است. فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ که از سال 1998 فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است، یکی از بزرگ‌ترین مراکز حمل‌ونقل، مراکز مسافربری و دروازه‌های ورودی به مقاصد در هنگ‌کنگ، چین بزرگ، آسیا و جهان است. این فرودگاه شلوغ‌ترین دروازه بار در جهان و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های مسافربری در جهان است. این‌فرودگاه یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های پایانه مسافربری در جهان است.

دیگر فرودگاه‌های امن جهان

تعدادی از دیگر فرودگاه‌های امن جهان نیز عبارت‌اند از:

  • فرودگاه هاندا توکیو
  • فرودگاه ناریتا توکیو
  • فرودگاه Chubu Centrair Nagoya
  • فرودگاه کپنهاگ
  • فرودگاه فیومیچینو رم

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا این مطالب را با دوستان و همسفران خود نیز به اشتراک بگذارید. سفر خوش!

شما هم نظر خود را ارسال کنید